Cum avem grijă de alimentația noastră pentru a evita vizitarea medicului?

Lavinia
Lavinia, Reprezentant Medical de Vânzări
aprilie 21, 2020
Măsurarea corectă a bustului pentru alegerea protezelor de sân și a sutienelor post-mastectomie
mai 25, 2020

În această perioadă trebuie să avem grijă de sănătatea noastră și este esențial să ne menținem o alimentație cât se poate de echilibrată pentru a evita vizitarea medicului. O alimentație bună pentru persoanele stomizate înseamnă o stare de spirit bună și lipsa eventualelor probleme care pot apărea. Prin urmare, dacă aveți stomă, ar trebui să încercați să urmați o dietă sănătoasă și echilibrată. Asta însemnând:

  • Mănâncati o varietate de fructe și legume.
  • Mese de bază cu carbohidrați amidonici precum cartofi, pâine și orez.
  • Includeți produse alternative pentru lactate (de exemplu, băuturi de soia) în dieta dvs.
  • Obțineti proteine din pește, ouă, carne sau fasole și legume.
  • Alegeți uleiuri nesaturate și mâncați în cantități mici.
  • Beți 6-8 pahare de lichid pe zi.
  • Reduceți alimentele și băuturile bogate în grăsimi, zahăr sau sare.

Sugestii pentru o alimentație sănătoasă:

 

  1. Mâncați sănătos și într-un mod echilibrat! – A mânca sănătos nu înseamnă că trebuie să renunţaţi la felurile dvs. preferate de mâncare sau să le înlocuiţi cu altele despre care nu aţi auzit până acum şi care trebuie gătite după metode complicate. În România se frecventează consumul din abundenţă de carne prăjită cu sosuri, afumături; în general bucătăria tradiţională este bogată în grăsimi, în special în grăsimi animale, stropite cu “tărie”, iar toate acestea sunt însoţite de lipsa de mişcare şi de educaţia fizică. De aceea, primul pas important pe care trebuie să-l facem cu toţii este să avem grijă să ne menţinem sistemul digestiv sănătos pentru buna funcţionare a întregului organism şi a stării generale de sănătate. Al doilea pas important este să mergem periodic la medic.

 

  1. Micul dejun este esenţial pentru organismul nostru. Oferă energia de dimineaţă şi ne dă tonul zilei. – De asemenea,este important să alegeţi o alimentaţie bogată în fibre – cereale de ovăz, grâu, secară, orez, griş, paste, macaroane, fulgi de porumb. Fibrele vegetale din cereale, morcovi, ţelină, sfeclă roşie, varză (100-200g/zi) au efect protector în cancerul gastric şi în cel de colon. Acest lucru a fost evidenţiat de un studiu realizat în Belgia de Albert J. Tuyns. Un alt studiu efectuat în SUA a arătat, de asemenea, că un minimum de 40g fibre pe zi, în condiţiile eliminării consumului de grăsimi, previne instalarea cancerului mamar şi al celui genital la femei. Fibrele vegetale absorb toxinele hidrosolubile şi contribuie la eliminarea lor din organism.

 

  1. Mâncaţi 3-4 porţii de fructe zilnic, simple sau asociate cu cereale.
  2. Consumaţi legume crucifere de cel puţin 3 ori pe săptămână.
  3. Peştele este indicat de cel puţin 2 ori pe săptămână.

 

Rețetă simplă pentru un prânz echilibrat

Somon la cuptor:

Ingrediente: 1 file somon, putin ulei de masline, sare, piper.

Mod de preparare:

  1. Se scoate fileul din frigider cu 30 minute inainte de gatire, pentru a avea timp sa revina la temperatura camerei.
  2. Se decupeaza marginile subtiri ale fileului, astfel incat sa aveti o grosime cat mai uniforma.
  3. Se taie apoi fileul pe latime, bucati cat de late doriti. Le stropiti cu putin ulei de masline si le presarati cu sare de mare și piper negru macinat.
  4. Se aseaza fileurile într-o tava antiaderenta (stropita cu putin ulei de masline) sau o tava cu hartie de copt.
  5. Se dau la cuptor la 90C timp de 35 minute (pentru fileuri de 3.5-4 cm grosime). Adaptati usor timpul daca fileurile voastre sunt mai subtiri sau mai groase.
  6. Se servesc imediat, alaturi adaugati legume la abur si lamaie.

 

Poftă bună!

Call Now Button