Cum fac returul produselor?
Conform legii, poti returna produsele achizitionate in maxim 14 zile calendaristice de la primirea coletului, daca acestea sunt in conditii perfecte (in aceleasi conditii in care au fost livrate) fara urme de uzura sau deterioare a produsului sau a ambalajului, fara sa fie purtat sau folosit , insotit de toate etichetele produsului si documentele doveditoare achizitiei (copie factura fiscala sau bon fiscal).
In cazul in care produsul trimis inapoi nu este conform pentru a fi returnat (prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, urme de folosire si/sau interventii neautorizate, lipsa accesorii, fara etichete si documente fiscale etc.), atunci produsul va fi trimis inapoi clientului dupa ce acesta a fost informat telefonic de neconcordantele observate, iar suma platita initial nu va putea fi returnata. Costul expedierii va fi suportata de catre client.
Înainte de a continua procedura de retur, avem rugămintea să citiți cu atenție toate detaliile și condițiile afișate pe website-ul Medical Express.
Formular de retur
Returul trebuie anuntat prin completarea si trimiterea formularului online sau, pe mail la retur@medicalexpress.ro mentionand numele si prenumele clientului , adresa unde s-a livrat, codul de comanda, codul produsului, numarul facturii si contul IBAN in care doriti sa primiti contravaloarea produsului. In contul indicat veti primi contravaloarea produsului
Adresa de retur este: Bulevardul Iuliu Maniu nr. 7, Corp L, incinta Apaca, Depozit Faberom, Bucuresti, Medical Express.
Sunt exceptate de la dreptul de retur:
- bunurile sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator, cu titlu de exemplu, dar fara a se limita la: creme, pudre, sprayuri, benzi hidrocolid, lotiuni, etc);
- bunurile confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar, cu titlu de exemplu, dar fara a se limita la: sutienele /, fotoliile rulante care au fost personalizate la solicitarea consumatorului.
Cum schimb produsul cu o alta marime/model?
Daca doriti doar schimbul cu o alta marime sau model, atunci mentionati acest produsul si marimea cu care doriti sa schimbati, in emailul de retur pe care il trimiteti.
Cine plateste transportul in cazul returului?
Clientul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri, cu exceptia cazurilor in care:
- Medical Express se ofera sa preia produsul de la Consumator
- Clientul opteaza pentru alt tip de livrare decat cel oferit de Medical Express;
- Clientul a diminuat valoarea produselor returnate prin manipularea acestora
Costul Transportului de retur este suportat de catre Medical Express numai daca motivul returului are legatura cu un defect de fabricatie sau daca comanda trimisa nu corespunde cu ceea ce clientul a comandat.
In oricare alta situatie, in care clientul se razgandeste, transportul va trebui suportat de acesta pentru a returna produsul, cat si pentru a primi un nou produs inlocuitor, daca este cazul.
Medical Express isi rezerva dreptul de a prelungi termenul de 14 zile daca nu a intrat in posesia produselor returnate sau cel putin, Clientul nu a trimis o confirmare a expedierii coletului, luandu-se in considerare data cea mai apropiata.
In cazul returnarii partiale a produselor, Medical Express va returna numai contravaloarea produselor pe care clientul doreste sa le returneze, fara sa returneze taxa de transport pentru expeditie. Taxa de transport pentru returnarea produselor ramane in continuare in sarcina clientului.
In cazul in care produsul trimis inapoi nu este conform pentru a fi returnat, atunci produsul va fi trimis inapoi clientului dupa ce acesta a fost informat telefonic de neconcordantele observate, iar costul transportului produsului inapoi catre client va trebui suportat de catre acesta. In cazul in care consumatorul refuza primirea produselor neconforme, acestea vor fi pastrate de catre Medical Express pentru o perioada de 30 de zile. Dupa expirarea acestei perioade, produsele vor fi considerate abandonate si vor fi inaintate spre distrugere.
In cazul schimbului produsului cu o alta marime/model, din motive care tin strict de decizia clientului, dupa ce comanda trimisa respecta ceea ce a comandat clientul, plata transportului apartine exclusiv clientului sau se poate face intr-unul dintre sediile Medical Express, gratuit.
In cat timp imi primesc banii inapoi?
Contravaloarea produsului se vireaza prin transfer bancar, in 14 zile calendaristice de la data receptiei produselor retur, in contul indicat de consumator.
Nu se accepta pentru returnare produsele care au fost achizitionate pe baza unei comenzi speciale ferme, cu plata integrala in avans, care nu se aflau in stocul Vanzatorului sau care la momentul respectiv nu faceau parte din oferta companiei.
Garantia produselor
Produsele sunt conforme cu Directiva 42/93 /EEC privind dispozitive medicale sau cu Regulamentul european privind dispozitivele medicale 745/2017, dupa caz.
Conditiile de garantie si retur sunt in conformitate cu O.G. 21/1992, OUG 140/2021 si Ordonanta 34/2014. La solicitarea garantiei este necesara prezentarea produsului defect cu elementele de identificare intacte (numar lot), impreuna cu accesoriile aferente si copiile de pe factura fiscala si certificatul de garantie. In cazul in care produsele ajung neinsotite de aceste documente, produsele pot fi returnate solicitantului/expeditorului fara a i se solutiona garantia.
Termenul de garantie difera in functie de tipul dispozitivului medical: 6 luni pentru orteze, 12 luni pentru bastoane, cadre si carje, 24 luni in cazul fotoliilor rulante si protezelor de san. Garantia se prelungeste cu perioada necesara reparatiei. Solutionarea garantiei se face in maxim 30 zile calendaristice. Termenul de garantie curge din momentul livrarii produselor, conform datei mentionate in factura fiscala, certificatului de garantie sau procesul verbal de predare primire.
Operatiunile de service efectuate in perioada de garantie vor fi mentionate pe documente separate sau in rubrica de service continuta de Certificatul de garantie. Produsele iesite din perioada de garantie sau cele care nu se incadreaza in termenii si conditiile generale de acordare a garantiei nu intra sub incidenta celor 15 zile de solutionare, termenul fiind de minim 30 zile de la data intrarii in service (exceptand perioada de aprovizionare cu piese).
Pierderea garantiei: Garantia se pierde la neindeplinirea oricarei conditii de mai jos:
Nerespectarea de catre beneficiar a conditiilor de transport, manipulare, utilizare si intretinere precizate in Instructiunile de utilizare si Certificatul de garantie de care beneficiarul a luat cunostinta si caruia i-au fost predate de catre furnizor.
Constatarea de catre specialistii firmei sau ai furnizorului de service a faptului ca defectul se datoreaza vinei beneficiarului (utilizare, intretinere necorespunzatoare).
Incredintarea produsului spre a fi reparat altor persoane/firme neautorizate.
Prezentarea produsului neinsotit de prezentul certificat de garantie sau insotit de un certificat de garantie fara stampila sau rubrici necompletate (data predarii, numarul de identificare al produslui, semnatura vanzatorului, semnatura beneficiarului).
Garantia nu este valabila, in cazul dispozitivelor de mers, pentru cazuri de coroziune, uzarea pieselor componente din cauciuc si material plastic, deteriorarea sau craparea husei, respectiv deteriorarea vopsirii, lacuirii, cromarii sau altor stricaciuni aparute in urma folosirii fotoliului la mersul pe scari, a lovirii de orice obstacol sau in mediu exterior nefavorabil.